مهرام در گروه اول مسابقات بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا در بیروت لبنان جشن قهرمانی گرفت و یکبار دیگر قدرتش را به رخ سایر مدعیان قهرمانی برای مرحله نهایی این مسابقات کشید.

بسکتبال

مهرام به‌رغم جوانگرایی صورت گرفته در این فصل نشان داد که همچنان بوی قهرمانی می‌دهد و می‌توان روی قهرمانی این تیم بیشتر از سایر تیم‌های ایرانی در مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا حساب کرد. قهرمانی مهرام از سوی دیگر کمک کرد تا در مرحله دوم و حذفی این بازی‌ها هر‌سه‌تیم صعود کرده ایران از مرحله مقدماتی حریف یکدیگر نشوند و صدرنشینی نماینده شایسته ایران بر همه نگرانی‌های احتمالی در حذف یکی از اضلاع مثلث تیم‌های حاضر ایرانی در مرحله یک‌چهارم نهایی پایان داد. شکست دادن تیم شانویل صدرنشین لیگ لبنان آن هم در حضور تماشاگران متعصب لبنانی کار آسانی نبود اما مهرام در سایه توانمندی 3 تفنگدارش (‌کامرانی، صمد نیکخواه بهرامی و آفاق) و با کمک 2 بازیکن خارجی‌اش انتقام شکست چند هفته پیش پتروشیمی بندرامام و ذوب‌آهن اصفهان را از الریاضی دیگر تیم لبنانی گرفت. در آخرین دیدار گروه A دو تیم مهرام و شانویل در شرایطی برابر هم قرار گرفتند که هر‌دو تیم 4 بازی قبلی خود را برده بودند و برنده این بازی تکلیف قهرمانی را مشخص می‌ساخت که در نهایت صدرنشین لیگ برتر بسکتبال ایران با نتیجه 67 بر 64 با شکست صدرنشین لیگ لبنان قهرمان این گروه شد.

در این بازی صمد نیکخواه بهرامی با کنترل فادی الخطیب ستاره‌بزرگ لبنانی‌ها نقش کلیدی در پیروزی مهرام داشت. او به همین دلیل همانند بازی‌های قبلی جزو امتیازآورترین بازیکنان میدان نشد.
با مشخص شدن تیم‌های صعود‌کننده این گروه در مرحله دوم حذفی که تیم‌ها به‌صورت رفت و برگشت با هم روبه‌رو خواهند شد مهرام با آرامکس اردن، ذوب آهن با المتحد لبنان و پتروشیمی با شانویل لبنان دیدار می‌کنند و در دیگر بازی این مرحله دهوک عراق حریف الریاضی لبنان قهرمان باشگاه‌های آسیا شد. موفقیت هر‌سه‌تیم ایرانی در این مرحله می‌تواند جذاب‌ترین دوره این بازی‌ها را برای نمایندگان بسکتبال ایران رقم بزند.

سنگ تمام داوران برای تیم لبنانی

سرمربی تیم بسکتبال مهرام که پس از یک‌سال دوری در لیگ غرب آسیا بار دیگر حضور در این رقابت‌ها را دو باره با مهرام تجربه کرده، پس از صدرنشینی تیمش در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی باشگاه‎های غرب آسیا گفت: از این پس هم به تلاش‏مان برای رویارویی با دیگر حریفان ادامه می‏دهیم چون استراحت برای ما معنا ندارد. مصطفی هاشمی با تمجید از عملکرد شاگردانش برابر شانویل لبنان اظهار داشت: حریف لبنانی تیم خوب و پر مهره‎ای بود. این تیم در لیگ لبنان، الریاضی را شکست داده و صدرنشین است با این حال تا کوارتر چهارم با اختلاف 20 امتیاز از این تیم جلو بودیم. با وجود صبحت‌های حمیدرضازاده سرپرست این تیم که گفته است با سفارش به عمل آمده از سوی مشحون شرایط در بازی آخر کاملا متفاوت با بازی‌های قبلی بود، هاشمی بر عکس چنین اعتقادی ندارد و می‌گوید: در کوارتر چهارم جو بازی کاملا تغییر کرده بود. جو سالن که از ابتدای مسابقه به سود شانویل بود اما در کوارتر چهارم عملکرد داوران هم به‌طور کامل به سود آنها شد.

داوران بازی برای لبنانی‎ها سنگ تمام گذاشتند به‌خصوص داور هندی که خیلی خوب می‎دانست چه می‌کند و با چه هدفی سوت می‎زند. سرمربی تیم بسکتبال مهرام تاکید کرد بازیکنانش در جریان بازی با دفاع خوبی که داشتند مانع از امتیازآوری حریف شدند و در کوارتر پایانی هم با وجود عملکرد مغرضانه داور پیروزی را از دست ندادند. هاشمی پس از صدرنشینی تیمش تیم چهارم گروه مقابل در مرحله پلی‌آف را تیمی از پیش باخته نمی‌داند و خاطرنشان می‌کند: راه زیادی نرفته‎ایم. تازه ابتدای راه هستیم و باید خود را مهیای دیدارهای دشوارتری کنیم که در پیش داریم. درست است که آرامکس اردن تیم چهارم گروه مقابل شد اما این دلیلی بر ضعف این تیم نیست. وی افزود: در هر صورت دیدار برابر آرامکس را نیز به اندازه یک دیدار نهایی مهم می‌شماریم و برای نتیجه‌گیری در آن برنامه‌ریزی می‎کنیم.

کد خبر 158847
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز